M. Isola: „padangų karai“ – tai tris kartus padidėjusios išlaidos

M. Isola: „padangų karai“ – tai tris kartus padidėjusios išlaidos
logo 2018 Rugsėjo 24 d. 13:02, Pirelli/LAT Images

Jau buvo skelbta apie tai, kad padangų konkurse „Formulei-1“ po 2020 metų, be „Pirelli“, taip pat dalyvauja korėjiečių kompanija „Hankook“. Šiuo metu „Liberty Media“ derasi su abiem gamintojais, o tai reiškia, kad pirmą kartą per daugiau nei 10 metų, kai „Formulė-1“ pradėjo dirbti su monopoliniu padangų gamintoju, atsirado daugiau nei vienas pretendentas.

Buvo laikai, kai su čempionatu bendradarbiaudavo dvi padangų kompanijos ir komandos rinkdavosi, su kuria iš jų pasirašyti sutartį, tačiau „padangų karai“ užsibaigė po 2006 metų, kai iš „Formulės-1“ išėjo prancūzų gamintojas „Michelin“. Dabar „Pirelli“ ir „Hankook“ konkuruos tik pradiniame etape ir kalbos apie sugrįžimą prie senosios schemos nėra.

„Pirelli“ automobilių lenktynių padalinio vadovo Mario Isolos žodžiais, tai susiję su tuo, kad padangų gamintojų konkurencija trasose privestų prie staigaus išlaidų didėjimo.

Kai jo italo paklausė, ar pasikeistų požiūris į darbą, jei „padangų karai“ būtų atnaujinti, M. Isola atsakė: „Viskas priklauso nuo reglamento, nuo to, kaip jūs suformuosite taisykles. Jei tai būtų visiškai atvira konkurencija, tai aš esu 100 proc. įsitikinęs, kad skirtingoms trasoms jums reikėtų ne tik skirtingų sudėčių padangų, bet ir padangų, kurios skiriasi pagal savo struktūrą ir pagal konstrukciją – galų gale juk taip būdavo anksčiau ir ne tik „Formulėje-1.

Beje, galima įvesti tam tikrus apribojimus ir panaši praktika yra taikoma pasaulio ralio čempionate WRC, kur yra skirtingų padangų gamintojų, o taip pat WEC. Bet jei kalbėsime apie „Formulę-1“, tai čia būtų sunku nustatyti kažkokius apribojimus, kadangi tuomet reikėtų visus kontroliuoti, stebėti, kad visi laikytųsi taisyklių, o tai yra be galo sunku.

Kai dėl „padangų karų“, tai galima nuspėti, kad išlaidos gali padidėti tris kartus lyginant su dabartiniu jų lygiu. Beje, ne tik „Pirelli“. Komandoms tektų įsteigti pilnavertes bandymų brigadas, sukurti specialias mašinas bandymams, o tai jau būtų visai nauja situacija, kuri pareikalautų visiškai kitokio požiūrio į bandymus – komandoms tektų dar gerokai padidinti savo biudžetus. Todėl daugelyje lenktynių serijų pasiliko monopoliniai padangų tiekėjai“.

Bet kol kas „Pirelli“ ir „Hankook“ teks rungtyniauti tik komercinėje sferoje, o ne trasose, kadangi šioje FIA paskelbto konkurso stadijoje ekonominis aspektas bus vienas iš svarbesnių jei ne pats svarbiausias.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983