Sezono rezultatai: „McLaren F1 Team“

Sezono rezultatai: „McLaren F1 Team“
logo 2018 Gruodžio 14 d. 12:27, Pirelli / LAT Images

2018 metų sezonas buvo pirmasis „McLaren“ komandai su „Renault“ jėgainėmis ir užsibaigė tik šeštoje Konstruktorių taurės įskaitos vietoje, nors ekipa tikėjosi kur kas daugiau...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Fernando Alonso

21

11

50

7

5

Stoffelis Vandoorne

21

16

12

11

8

 

McLaren F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

21

6

62

7

5

2017

20

9

30

6

6

2016

21

6

76

3

5

2015

19

9

27

9

5

2014

19

5

181

3

              2

 

Ankstesniais metais „McLaren“ ne kartą tvirtino, kad jų važiuoklė yra vos ne pati geriausia čempionate ir tik „Honda“ jėgos agregatų trūkumai neleidžia komandai kovoti dėl pergalių ir podiumų. Dabar tai reikėjo įrodyti.

Naujasis „MvLaren MCL33“ bolidas gavo „Renault“ jėgos agregatus ir istorinį septintojo dešimtmečio „Papaya orange“ išdažymą. Ekipos sudėtis liko ta pati – Fernando Alonso ir Stoffelis Vandoorne‘as tikėjosi kovoti tarp vidurinės komandų grupės lyderių ir stabiliai uždirbinėti taškus.

Jau per žiemos bandymus tapo aišku, kad esmė yra ne vien „Honda“ jėgainėse. „McLaren“ vėl buvo paskutinė pagal nuvažiuotą distanciją – 339 ratai, kai tuo tarpu „Mercedes“ nuvažiavo 734 ratus. Dėl to kai kuriuos naujus techninius sprendimus teko atidėti ateičiai, kad būtų užtikrintas mašinos patikimumas sezono pradžioje.

Nežiūrint į problemas per bandymus, pirmosios lenktynės buvo sėkmingos – Melburne abu pilotai uždirbo taškus, o Fernando Alonso finišavo penktas, nors ir atsilikęs pusę minutės nuo lyderio. Komandoje su optimizmu imta kalbėti apie tolimesnę pažangą, bet šis etapas ir toliau pasiliko pats rezultatyviausias.

Bahreine vėl pavyko uždirbti taškus dviem mašinomis, o vėliau varžovai pasitempė, o „McLaren“ nieko priešpastatyti jų pažangai negalėjo ir su kiekvienomis lenktynėmis ritosi žemyn. Per pirmus penkis etapus komanda uždirbo 40 taškų (vidutiniškai – po 8 per lenktynes), o per 16 likusių etapų – tik 22 taškus (vidutiniškai – po 1,4 taško).

Vadovybė skubėjo imtis priemonių ir balandžio pabaigoje technikos direktoriaus postą paliko Timas Gossas. Dar jam vadovaujant paruoštas pirmas rimtas mašinos atnaujinimas, pristatytas Ispanijoje, kuris leido šiek tiek padidinti prispaudžiamąją jėgą, bet ir varžovai pasiekė pažangos, todėl jėgų išsidėstymas nepasikeitė. Sezono pabaigoje Alonso pripažino, kad nuo Ispanijos GP etapo mašina nebuvo tobulinama.

Pagrindine MCL33 problema buvo nepakankamas sukibimas su asfaltu prie nedidelių greičių, todėl trasose su lėtais ir vidutinio greičio posūkiais sparnus tekdavo nustatinėti labai dideliu kampu, o tai neigiamai atsiliepė maksimaliam greičiui.

Vasarą pasigirdo gandų apie krizę „McLaren“ viduje, darbuotojai net pasiskundė buvusiam ekipos vadovui Martinui Whitmarshui dėl įvykių Wokinge. Kalba ėjo net apie streiką, kai už įtemptą darbą personalui kaip premija buvo išdalinti 25 centų vertės šokoladukai.

„Mūsų vadovus mes vadiname „neliečiamaisiais“. Tai lenktynių direktorius Ericas Boullier‘as, vyr. inžinierius Mattas Morrisas, operacijų direktorius Symondas Robertsas... Mes jų negerbiame ir pradedame boikotuoti pasitarimus, kurie virsta į parodijas. Komandoje destruktyvi atmosfera, mes jau pasiruošę streikui, bet žmonės bijo prarasti darbą“, - tuomet pareiškė vienas iš darbuotojų, kuriam buvo garantuotas anonimiškumas.

Komanda tuoj pat išleido oficialų paneigimą, o po dviejų savaičių Ericas Boullier‘as paliko lenktynių direktoriaus postą.
Keista buvo ir istorija su Jameso Key pakvietimu į technikos direktoriaus postą. Liepą komanda paskelbė, kad Key paliko „Toro Rosso“, kad galėtų prisijungti prie „McLaren“. „Toro Rosso“ atsakė, kad Key turi galiojantį kontraktą ir išsiuntė jį į ilgalaikes privalomas atostogas, todėl Key galės prisijungti prie „McLaren“ tik nuo kitų metų ir projektuojant naują MCL34 bolidą nedalyvavo.

Didžiąją dalį taškų  šiame sezone uždirbo Alonso – 50, kai tuo tarpu Vandoorne – tik 12. Absoliučiai visose kvalifikacijose Alonso aplenkė komandos draugą – daugiau nei vienoje iš komandų nėra rezultato 21:0.

Belgas visada buvo laikomas vienu iš geriausių savo kartos lenktynininkų, tačiau atsiskleisti „McLaren“ jis nesugebėjo. Kaip iki jo negalėjo atsiskleisti Sergio Perezas ir Kevinas Magnussenas. Sezono pabaigoje Stoffelis pareiškė, kad iš dalies neaukšti rezultatai yra susiję su tuo, kad jis nejautė paramos iš komandos ir „politiniais žaidimais“ ekipoje.

Stoffelis Vandoorne: „Komanda priėmė sprendimą ir nepratęsė kontrakto, bet man niekas neįvardijo priežasčių. Yra aišku, kad „McLaren“ dirba perspektyvai, kuria kažkokią strategiją ateičiai, bet būtų neblogai sužinoti, kodėl jie pasirinko kitus“.

„Formulę-1“ paliko ir Alonso. Ispanas čia turėjo 311 GP startų – tai antras rodiklis istorijoje, kuris nusileidžia tik Rubensui Barrichello (322 startai). Sklando gandai, kad Alonso gali sugrįžti, jei gautų galimybę lenktyniauti tikrai su greita mašina, o kol kas komanda surengė jam prabangias išlydėtuves Abu Dabyje.

Sezono pabaigoje dvi legendinės komandos – „McLaren“ ir „Williams“ stabiliai užėmė paskutines vietas. Negalima pasakyti, kad jos turi rimtų finansinių problemų, kad nėra greitų lenktynininkų ar talentingų inžinierių. Pastaraisiais metais jos ne kartą vykdė restruktūrizacijas, bet rezultatai galėtų būti ir geresni.

Akivaizdu, kad veikiantis modelis jau paseno, bet globalioms permainoms ir glaudesniam ryšiui su lyderiais šios komandos nesiryžta, tikėdamos pasiekti sėkmės savo jėgomis.

„McLaren“ visiškai pasikeitė sudėtis, komanda gana anksti pradėjo kurti naują bolidą. Norisi tikėti, kad 2019 metais Carlosas Sainzas ir Lando Norrisas nesivilks peletono uodegoje.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553